Noch mehr Marvel-Superhelden – auf Netflix

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Der US-Web-»Sender« Net­flix hat einen bemer­kens­wer­ten Deal mit Dis­ney und Mar­vel geschlos­sen: Es wer­den gleich vier Real­se­ri­en um Mar­vel-Hel­den rea­li­siert, die jeweils 13 Epi­so­den haben sol­len. Die Aus­wahl der Hel­den ist dabei … unge­wöhn­lich, es han­delt sich um Dar­e­de­vil, Luke Cage, Jes­si­ca Jones und Iron Fist. Wei­ter­hin soll das Gan­ze in einer Mini­se­rie namens THE DEFENDERS gip­feln, die »das Hel­den­team neu erfin­den« will. Alle Seri­en sol­len in der New Yor­ker Hell´s Kit­chen spie­len und man darf annah­men, dass es Cross­over geben dürf­te, wenn das Gan­ze ohne­hin auf eine Neu­fas­sung der DEFENDERS hin­aus läuft. Doch wo ist Dr. Stran­ge bei die­ser Neu­auf­la­ge des Heldenteams?

Pro­du­ziert wird das Gan­ze von ABC Tele­vi­si­on Stu­di­os, wei­te­re Details zu Pro­du­zen­ten, Dreh­buch­au­toren und Regis­seu­ren wur­den noch nicht bekannt gege­ben. Star­ten sol­len die Seri­en im Jahr 2015.

Man kann das auch als Beweis dafür wer­ten, dass das »Aus­strah­len« von Fern­seh­sen­dun­gen über das Web deut­lich an Gewicht gewinnt.

Pres­se­mit­tei­lung:

The Walt Dis­ney Co. (Mar­vel is a known and loved brand that tra­vels,” sNY­SE: DIS) and Net­flix Inc. (NASDAQ: NFLX) today announ­ced an unpre­ce­den­ted deal for Mar­vel TV to bring mul­ti­ple ori­gi­nal seri­es of live-action adven­tures of four of Marvel’s most popu­lar cha­rac­ters exclu­si­ve­ly to the world’s lea­ding Inter­net TV Net­work begin­ning in 2015. This pionee­ring agree­ment calls for Mar­vel to deve­lop four seria­li­zed pro­grams lea­ding to a mini­se­ries pro­gramming event.
Led by a seri­es focu­sed on “Dar­e­de­vil,” fol­lo­wed by “Jes­si­ca Jones,” “Iron Fist” and “Luke Cage,” the epic will unfold over mul­ti­ple years of ori­gi­nal pro­gramming, taking Net­flix mem­bers deep into the grit­ty world of heroes and vil­lains of Hell’s Kit­chen, New York. Net­flix has com­mit­ted to a mini­mum of four, thir­te­en epi­so­des seri­es and a cul­mi­na­ting Marvel’s “The Defen­ders” mini-seri­es event that reim­agi­nes a dream team of self-sacri­fi­cing, heroic characters.
Pro­du­ced by Mar­vel Tele­vi­si­on in asso­cia­ti­on with ABC Tele­vi­si­on Stu­di­os, this ground­brea­king deal is Marvel’s most ambi­tious foray yet into live-action TV storytelling.
“This deal is unpar­al­leled in its scope and size, and rein­for­ces our com­mit­ment to deli­ver Marvel’s brand, con­tent and cha­rac­ters across all plat­forms of sto­ry­tel­ling. Net­flix offers an incredi­ble plat­form for the kind of rich sto­ry­tel­ling that is Marvel’s spe­cial­ty,” said Alan Fine, Pre­si­dent of Mar­vel Enter­tain­ment. “This seria­li­zed epic expands the nar­ra­ti­ve pos­si­bi­li­ties of on-demand tele­vi­si­on and gives fans the fle­xi­bi­li­ty to immer­se them­sel­ves how and when they want in what’s sure to be a thril­ling and enga­ging adventure.”
“Marvel’s movies, such as ‘Iron Man’ and Marvel’s ‘The Aven­gers’, are huge favo­ri­tes on our ser­vice around the world. Like Dis­ney, Mar­vel is a known and loved brand that tra­vels,” said Net­flix Chief Con­tent Offi­cer Ted Saran­dos. “With ‘House of Cards’ and our other ori­gi­nal seri­es, we have pionee­red new approa­ches to sto­ry­tel­ling and to glo­bal dis­tri­bu­ti­on and we’re thril­led to be working with Dis­ney and Mar­vel to take our brand of tele­vi­si­on to new levels with a crea­ti­ve pro­ject of this magnitude.”
This new ori­gi­nal TV deal fol­lows last year’s land­mark movie dis­tri­bu­ti­on deal through which, begin­ning with 2016 thea­tri­cal­ly released fea­ture films, Net­flix will be the exclu­si­ve U.S. sub­scrip­ti­on tele­vi­si­on ser­vice for first-run, live-action and ani­ma­ted movies from the Walt Dis­ney Stu­di­os, inclu­ding tit­les from Dis­ney, Walt Dis­ney Ani­ma­ti­on Stu­di­os, Pixar Ani­ma­ti­on Stu­di­os, Mar­vel Stu­di­os, Dis­ney­na­tu­re and Lucas­film. Net­flix mem­bers can cur­r­ent­ly enjoy a wide ran­ge of Dis­ney, ABC TV and Dis­ney Chan­nel films and shows across the 41 coun­tries whe­re Net­flix operates.

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AutorIn: Stefan Holzhauer

Meist harm­lo­ser Nerd mit natür­li­cher Affi­ni­tät zu Pixeln, Bytes, Buch­sta­ben und Zahn­rä­dern. Kon­su­miert zuviel SF und Fan­ta­sy und schreibt seit 1999 online darüber.

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