I watched C‑beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate.
Angesichts der Zustände in der Computerspielebranche mit haufenweise Entlassungen, völlig überteuerten AAA-Spielen und KI-Hype werde ich in Zukunft versuchen, mehr auf Indie-Projekte und kleinere Studios hinzuweisen. Dafür gibt es den neuen Titel-Tag [Indie]. Wenn für die Entwicklung (auch) Open Source-Projekte genutzt werden, ist das natürlich noch besser.
Das Zitat oben kennt die SF-Freundin natürlich, es stammt aus dem Film BLADE RUNNER (1982). Der Indie-Entwickler Distant Light Games rund um Charlie Goldberg (aka LevelCap) berichtet in seinen Devlogs wöchentlich über ihr Game C‑BEAMS, ein »top down space action RPG«. Die Entwicklung der Game Assets findet in Blender statt. Die Game Engine ist Unreal.
After our first year of development, the new Distant Light Games team has finally announced our first project, C‑Beams a new Space Action RPG being developed in Unreal Engine for PC, SteamDeck and Linux, with more platforms yet to be decided.
C‑Beams is a top-down space action RPG where you pilot your ship through a perilous black hole system. Navigate treacherous anomalies, engage in intense ship-to-ship combat, and upgrade your vessel to face ever-greater challenges.
In the future, humanity has begun reaching out into the stars. The discovery of a new black hole system has sparked a gold rush, drawing corporations and daring pilots eager to claim its riches. Those brave enough to face hazardous anomalies and hostile competitors can amass great fortunes by extracting rare, never-before-seen elements.
As a new pilot with nothing to lose, you’ll decide how to carve your legacy in this unforgiving frontier.
Man kann C‑BEAMS schonmal auf Steam in die Wunschliste werfen. Es gibt einen Reveal Teaser Trailer:
Gefunden bei Blendernation