Bestätigt: NEVERWINTER NIGHTS Online

Die auf DUN­GE­ONS & DRA­GONS ba­sie­ren­den Com­pu­ter­spie­le rund um die Stadt Ne­ver­win­ter in den »Ver­ges­se­nen Rei­chen« wa­ren ein gro­ßer Er­folg und er­mög­lich­ten be­reits das ko­ope­ra­ti­ve Zu­sam­men­spiel der Teil­neh­mer, um Questen ge­mein­sam zu lö­sen. Zu­dem war es den Spie­lern mög­lich, ei­ge­ne Sze­na­ri­en zu ge­stal­ten und die­se den an­de­ren Fans im Web zum Down­load be­reit zu stel­len. Ent­wick­ler des Ori­gi­nals war Bio­Wa­re.

Eine op­ti­ma­le Vor­la­ge, um dar­aus ein MMO zu ma­chen und so wun­dert es nicht, dass es be­reits seit län­ge­rem Ge­rüch­te über ein ent­spre­chen­des Mul­ti­play­er-Spiel gibt. Die wur­den jetzt be­stä­tigt, aber der in­ter­es­sier­te Fan hat kei­nen Grund zu Freu­de. War­um? De­ve­l­oper und Pu­blisher des NE­VER­WIN­TER NIGHTS MMOs sind Cryp­tic Stu­di­os und Ata­ri, die sich zu­letzt so­wohl bei CHAM­PI­ONS als auch bei STAR TREK ON­LINE nicht eben mit Ruhm be­kleckert ha­ben.

Das Spiel hat be­reits eine (wei­test­ge­hend in­halts­lo­se) Web­sei­te, es lehnt sich an die vier­te Edi­ti­on der D&D-Regeln an und ba­siert lose auf ei­ner noch er­schei­nen­den Ro­man­tri­lo­gie von R. A. Sal­va­to­re (er­ster Band im Ok­to­ber 2010). Ver­öf­fent­licht wer­den soll das Spiel be­reits 2011 – ich will nicht un­ken, aber die­ser Ter­min passt zu Cryp­tics üb­li­cher Vor­ge­hens­wei­se, halb fer­ti­ge Pro­duk­te zu ver­öf­fent­li­chen…

Cryp­tic-COO Jack Em­mert dämpft dann auch schon­mal vor­sichts­hal­ber be­reits jetzt die Er­war­tun­gen und weist dar­auf hin, dass das kein »voll­stän­di­ges MMO« wer­den soll, son­dern »nur« ein »ko­ope­ra­ti­ves RPG«. An­ge­sichts der Cryp­tic-Vor­ge­hens­wei­sen bei CHAM­PI­ONS und STO sind vie­le Fans nicht eben eu­pho­risch…

Die voll­stän­di­ge Pres­se­mel­dung im kom­plet­ten Ar­ti­kel.

Up­date: Auch dies­mal sol­len die Spie­ler wie­der in die Lage ver­setzt wer­den, ei­ge­ne Sze­na­ri­en zu ge­stal­ten, da­für soll es ei­nen »ex­trem be­nut­zer­freund­li­chen In­halts­ge­ne­ra­tor« ge­ben. Na, dann muss man sich we­nig­stens um feh­len­den Con­tent kei­ne Sor­gen ma­chen, zur Not er­stel­len die Kun­den den halt selbst…

Up­date 2: Ex­klu­si­ves In­ter­view mit Jack Em­mert auf Mas­si­ve­ly. In­ter­es­sant, wie weit die Aus­sa­gen ei­nes hoch­ran­gi­gen Cryp­tic-Mit­ar­bei­ters in Sa­chen »Spiel­er­zu­frie­den­heit und Feed­back« von der Rea­li­tät ab­wei­chen.

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Screen­shot Web­sei­te Co­py­right 2010 Cryp­tic & Ata­ri.

ATA­RI AND CRYP­TIC STU­DI­OS AN­NOUN­CE NE­VER­WIN­TER™ CO­M­ING IN 2011 FOR PC

Sto­ry­line for new Co-op Ro­le­play­ing Game In­spi­red by R.A. Salvatore’s Up­co­m­ing Book Tri­lo­gy

Los An­ge­les, CA (Au­gust 23, 2010) – Ata­ri, one of the world’s most re­co­gni­zed vi­deo­ga­me pu­blishers and Cryp­tic Stu­di­os, the ac­c­lai­med de­ve­l­o­pers be­hind City of he­roes, City of Vil­lains, Cham­pi­ons On­line and Star Trek On­line, an­noun­ced to­day the de­ve­lop­ment of Ne­ver­win­ter for PC. Ne­ver­win­ter is a new on­line ro­le­play­ing game ba­sed on Wi­zards of the Coast’s glo­bal pro­per­ty Dun­ge­ons & Dra­gons and the be­loved city of Ne­ver­win­ter.

Once a bust­ling lo­ca­ti­on, Ne­ver­win­ter has fa­ced a gre­at many dis­a­sters in the past hund­red ye­ars. Rule of the city re­mains un­clear fol­lo­wing the un­for­tu­na­te de­mi­se of the last Lord of Ne­ver­win­ter and fac­tions still batt­le for do­mi­nan­ce af­ter the all-con­suming Spell­pla­gue took a high toll on the po­pu­la­ti­on. Even Neverwinter’s dead are be­gin­ning to rise from their gra­ves and march upon the city they once cal­led home.

»We’re beyond thril­led to de­ve­lop a brand new ver­si­on of Ne­ver­win­ter. It’s been ye­ars sin­ce the ori­gi­nal be­ca­me a ga­ming icon and we’re ho­no­red to work with such a gre­at fran­chise,« said Jack Em­mert, COO of Cryp­tic Stu­di­os. »We’ve been working clo­se­ly with Wi­zards of the Co­ast and R.A. Sal­va­to­re to crea­te an au­then­tic D&D ad­ven­ture fil­led with com­pel­ling fic­tion and ex­ci­ting game­play.«

In Ne­ver­win­ter, play­ers choo­se to be­co­me one of five clas­sic D&D clas­ses and team up with friends or com­pu­ter-con­trol­led al­lies to form five-per­son co-op groups. Play­ers also crea­te their own sto­ry­lines and quests uti­li­zing an ex­tre­me­ly user-friend­ly con­tent ge­ne­ra­ti­on sy­stem, ten­ta­tively code­na­med For­ge.

»Wi­zards of the Co­ast is ex­ci­ted to in­vi­te mil­li­ons of fans back to Ne­ver­win­ter with the launch of R.A. Salvatore’s Gaunt­lgrym,” said Liz Schuh, Brand Di­rec­tor for Dun­ge­ons & Dra­gons at Wi­zards of the Co­ast. »And we’re ex­ci­ted about the pro­spects for gre­at di­gi­tal ga­ming ex­pe­ri­en­ces ba­sed on this epic world.”

Ne­ver­win­ter for PC is sche­du­led to re­lease in Q4 2011 and is part of a mul­ti-plat­form event, in­clu­ding a book tri­lo­gy from New York Times best-sel­ling aut­hor R. A. Sal­va­to­re and a ta­ble­top ro­le­play­ing game from Wi­zards of the Co­ast. Book one in Salvatore’s Ne­ver­win­ter tri­lo­gy, tit­led Gaunt­lgrym, re­leases on Oc­to­ber 5 of this year and lays the ground­work for the Ne­ver­win­ter sto­ry­line. The no­vel pre­views the set­tings, cha­rac­ters and mon­sters from the PC game and de­tails the events that lead up to this high­ly an­ti­ci­pa­ted PC ga­ming ex­pe­ri­ence.

To learn more about the game, plea­se vi­sit: www.PlayNeverwinter.com

ABOUT CRYP­TIC STU­DI­OS

Ba­sed in Los Gatos, CA, Cryp­tic Stu­di­os is a lea­ding de­ve­l­oper of role-play­ing and mas­si­ve­ly mul­ti­play­er on­line role-play­ing ga­mes. Cryp­tic is re­spon­si­ble for de­ve­lo­ping several AAA tit­les, in­clu­ding Star Trek On­line, Cham­pi­ons On­line, City of He­roes, City of Vil­lains and Ne­ver­win­ter. For more in­for­ma­ti­on about Cryp­tic Stu­di­os, plea­se vi­sit the of­fi­ci­al web­site at: www.crypticstudios.com

ABOUT ATA­RI, SA
Ata­ri group is a glo­bal crea­tor, pro­du­cer and pu­blisher of in­ter­ac­tive en­ter­tain­ment. Atari’s brands and con­tent are avail­able across all key tra­di­tio­nal and di­gi­tal dis­tri­bu­ti­on touch points, in­clu­ding brow­ser-ba­sed and So­ci­al on­line plat­forms, PC, con­so­les from Mi­cro­soft, Nin­ten­do and Sony, and ad­van­ced smart pho­nes (i.e. IPho­ne, An­dro­id and RIM de­vices). Di­vi­si­ons of Ata­ri, SA in­clu­de Cryp­tic Stu­di­os, Eden Stu­di­os, Ata­ri In­ter­ac­tive, Inc. and Ata­ri, Inc.

Ata­ri be­ne­fits from the strength of its world­wi­de brand and its ex­ten­si­ve ca­ta­lo­gue of con­tem­pora­ry clas­sic game fran­chises (Aste­ro­ids®, Cen­ti­pe­de®, Mis­si­le Com­mand®, Lu­nar Lan­der®), ori­gi­nal ow­ned fran­chises (Test Dri­ve®, Backyard Sports®, Deer Hun­ter®), MMO ga­mes from Cryp­tic Stu­di­os (Star Trek™ On­line, Cham­pi­ons On­line™) and third par­ty fran­chises (Ghost­bu­s­ters®, Rol­ler­co­a­ster Ty­coon®, Dun­ge­ons and Dra­gons®). Ata­ri also le­ver­ages the power of its fran­chises to de­li­ver mo­vies and mer­chan­di­se to con­su­mers around the world.

Kei­nen ver­wand­ten In­halt ge­fun­den.

AutorIn: Stefan Holzhauer

Meist harm­lo­ser Nerd mit na­tür­li­cher Af­fi­ni­tät zu Pi­xeln, Bytes, Buch­sta­ben und Zahn­rä­dern. Kon­su­miert zu­viel SF und Fan­ta­sy und schreibt seit 1999 on­line dar­über.

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