SciFi Channel wird zu SyFy

syfy_logo

Der Sci­Fi Chan­nel benennt sich um: ab dem 7. Juli 2009 fir­miert der Fern­seh­sen­der mit Schwer­punkt auf Phan­tas­tik unter dem Namen SyFy, zur Ver­blüf­fung vie­ler und zur Belus­ti­gung ande­rer.

Laut einer Pres­se­mit­tei­lung ist der Zweck dahin­ter ein gewis­ser Wan­del des Images sowie der Inhal­te. Man möch­te sich auf ein wei­te­res Feld an The­men kon­zen­trie­ren als nur die SF, näm­lich auch Fan­ta­sy, Hor­ror, Mys­tery und ande­re ver­wand­te Gen­res, da sei der Name »Sci­Fi Chan­nel« nicht mehr ganz pas­send. Ein wei­te­res Pro­blem dürf­te aber sein, dass der Pas­sus »Sci­ence Fic­tion« oder eben kurz »SF« oder »Sci­Fi« als fest­ste­hen­der Gen­re-Begriff nicht so ohne wei­te­res zu schüt­zen ist, oder es dabei zumin­dest Schwie­rig­kei­ten gab (zumin­dest wird das gemun­kelt). Mög­li­cher­wei­se gab es auch Pro­ble­me mit der Domain sci​fi​.com.

Der geneig­te Leser möge mir ver­ge­ben, wenn ich anmer­ke, dass ich das ein klein wenig albern fin­de. :o)

Die voll­stän­di­ge (eng­li­sche) Pres­se­mit­tei­lung im kom­plet­ten Arti­kel.

Bild: Logo syfy, Copy­right 2009 syfy

New York, NY – March 16, 2009 – Buil­ding upon six­teen years of water coo­ler pro­gramming and soaring ratings growth fol­lo­wing its most-wat­ched year ever, SCI FI Chan­nel is evol­ving into Syfy on air and on-line begin­ning July 7th, it was announ­ced today by Dave Howe, Pre­si­dent, SCI FI.

By chan­ging the name to Syfy, which remains pho­ne­ti­cal­ly iden­ti­cal, the new brand broa­dens per­cep­ti­ons and embraces a wider and more diver­se ran­ge of ima­gi­na­ti­on-based enter­tain­ment inclu­ding fan­ta­sy, para­nor­mal, rea­li­ty, mys­tery, action and adven­ture, as well as sci­ence fic­tion. It also posi­ti­ons the brand for future growth by crea­ting an ownable trade­mark that can tra­vel easi­ly with con­su­mers across new media and non-line­ar digi­tal plat­forms, new inter­na­tio­nal chan­nels and extend into new busi­ness ven­tures.

Ima­gi­ne Grea­ter will beco­me the new brand mes­sa­ge and tag­li­ne, invi­ting both con­su­mers and adver­ti­sers into a new era of unli­mi­t­ed ima­gi­na­ti­on, excep­tio­nal expe­ri­en­ces and grea­ter enter­tain­ment. Syfy more cle­ar­ly cap­tures the main­stream appeal of the world’s big­gest enter­tain­ment cate­go­ry, and reflects the network’s ongo­ing stra­tegy to crea­te pro­gramming that’s more acces­si­ble and relata­ble to new audi­en­ces. Syfy will con­ti­nue to cele­bra­te the tra­di­tio­nal roots of the gen­re, while ope­ning the brand aper­tu­re to accom­mo­da­te a broa­der ran­ge of ima­gi­na­ti­on-based enter­tain­ment.

»While con­ti­nuing to embrace our lega­cy and our core audi­ence, we nee­ded to cul­ti­va­te a distinct point of view with a name that we could own that invi­tes more peo­p­le in and reflects our broa­der ran­ge of pro­gramming,« said Mr. Howe in making the announce­ment. »Syfy allows us to build on our 16 year heri­ta­ge of suc­cess with a new brand built on the power that fuels our gen­re: the Ima­gi­na­ti­on. Syfy ushers in a new era of unli­mi­t­ed ima­gi­na­ti­on, excep­tio­nal expe­ri­en­ces and grea­ter enter­tain­ment that paves the way for us to tru­ly beco­me a glo­bal life­style brand.«

Syfy – unli­ke the gene­ric enter­tain­ment cate­go­ry »sci-fi« – firm­ly estab­lishes a uni­que­ly ownable trade­mark that is por­ta­ble across all non-line­ar digi­tal plat­forms and bey­ond, from Hulu to iTu­nes. Syfy also crea­tes an umbrel­la brand name that can extend into new adja­cent busi­nesses under the Syfy Ven­tures ban­ner, such as Syfy Games, Syfy Films and Syfy Kids.

Addi­tio­nal­ly, as the Channel’s foot­print expands rapidly around the glo­be, aiming to reach more than 50 inter­na­tio­nal chan­nels by the end of next year, Syfy meets the need of a glo­bal­ly rele­vant, trade­mar­kab­le brand that stands for some­thing uni­que to the brand in each ter­ri­to­ry.

The new brand evo­lu­ti­on will launch on air and on-line July 7th, in tan­dem with the pre­miè­re of the new script­ed dra­ma, Warehouse 13, and the return of brea­kout sum­mer series Eure­ka. An aggres­si­ve trade mar­ke­ting cam­paign will kick off this spring. sci​fi​.com will assu­me the URL syfy​.com at that time.

SCI FI Chan­nel is a tele­vi­si­on net­work that fuels the ima­gi­na­ti­on of view­ers with ori­gi­nal series and events, block­bus­ter movies and clas­sic sci­ence fic­tion and fan­ta­sy pro­gramming, as well as a dyna­mic Web site (www​.sci​fi​.com) and maga­zi­ne. Laun­ched in 1992, and curr­ent­ly in 95 mil­li­on homes, SCI FI Chan­nel is a net­work of NBC Uni­ver­sal, one of the world’s lea­ding media and enter­tain­ment com­pa­nies.

Quel­le: syfy​.com

Kommentar verfassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Nach oben scrollen

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmst du der Verwendung von Cookies und von eingebundenen Skripten Dritter zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest (Navigation) oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst Du Dich damit einverstanden. Dann können auch Cookies von Drittanbietern wie Amazon, Youtube oder Google gesetzt werden. Wenn Du das nicht willst, solltest Du entweder nicht auf "Akzeptieren" klicken und die Seite nicht weiter nutzen, oder Deinen Browser im Inkognito-Modus betreiben, und/oder Anti-Tracking- und Scriptblocker-Plugins nutzen.

Mit einem Klick auf "Akzeptieren" werden zudem extern gehostete Javascripte freigeschaltet, die weitere Informationen, wie beispielsweise die IP-Adresse an Dritte weitergeben können. Welche Informationen das genau sind liegt nicht im Einflussbereich des Betreibers dieser Seite, das bitte bei den Anbietern (jQuery, Google, Youtube, Amazon, Twitter *) erfragen. Wer das nicht möchte, klickt nicht auf "akzeptieren" und verlässt die Seite.

Wer wer seine Identität im Web schützen will, nutzt Browser-Erweiterungen wie beispielsweise uBlock Origin oder ScriptBlock und kann dann Skripte und Tracking gezielt zulassen oder eben unterbinden.

* genauer: eingebettete Tweets, eingebundene jQuery-Bibliotheken, Amazon Artikel-Widgets, Youtube-Videos, Vimeo-Videos

Schließen